2011. augusztus 21., vasárnap

Source Code ~ Forráskód (2011)

Source Code ~ Forráskód (2011)


Izgalmas film, izgalmas történet, izgalmas szereplőkkel. Jake Gyllenhaal az egyik kedvenc színészem, mert mindamellett, hogy imádom őt nézni, nagyon jól alakítja a szerepeit. Kivételesen örülök, hogy megint valami izgalmas, akciódús filmben láthattam, mert szerintem hozzá ez a fajta szerepkör illik a legjobban.

Colter Stevens százados nem érti, mi történik vele, mikor felébred egy vonaton, és a vele szemben ülő hölgy úgy kezeli, mintha ismerné. Térül-fordul, próbál rájönni, hogy mi van, mikor pár perc múlva a vonat felrobban, és ő meghal. Ekkor azonban ismét olyasmi történik vele, amit nem tud hova tenni: egy kapszulában tér magához, ahol egy monitoron keresztül beszélnek vele. Próbál rájönni, hogy mi ez az egész, ami vele történik, de kommunikátorai hajthatatlanok, nagyon keveset árulnak el, helyette visszaküldik az előbbi múltba, hogy próbálja megakadályozni a robbanást… és innentől kezdetét veszi az időutazás.

Meg kell, hogy valljam, nagyon szeretem az ilyenfajta filmeket, csak épp nehezen tudom értelmezni őket. Már a Ház a tónál-nál is időzavaraim voltak, az Eredetről nem is beszélve (amellett, hogy nem is láttam végig a filmet), és ennél is voltak gondjaim, főleg a végén. Mivelhogy a történet az utolsó percekig egészen érthető mederben folyik, visszamegy, meghal, újra visszamegy, és így tovább… de a végén, az utolsó 8 percében viszont megpróbálja megváltoztatni a világot. Mikor elhatározta, hogy így tesz, bevallom, valami nagyobb horderejű dologra számítottam, minthogy azt teszi, amit valószínűleg én is tettem volna a helyében. Elkapja az őrült srácot, és feljelenti a rendőrségen – tök logikus, nem is értem, hogy a tudós, Dr. Rutledge, aki ezt az egész forráskódot kitalálta, miért nem adott/akart lehetőséget adni minderre… azért, mert őt nem az izgatta, hogy a vonat utasait megmentse, hanem, hogy ezt Chichagóval tegye? Vagy netán az se érdekelte, de valamivel muszáj volt figyelemfelkelteni a forráskódot? Nekem ez a tippem, de szívesen elbeszélgetnék valakivel erről. :)

Mindenesetre én nagyon izgatottan vártam, hogy mi lesz ebből az egészből, és sajnos, azt kell, hogy mondjam, kicsit csalódtam. Alapjáraton nem szeretem a szomorú befejezést, de itt el tudtam volna képzelni, hogy ott, abban a pillanatban, amikor mindenki boldogan nevetett, tényleg véget ért az életük. Valahogy úgy voltam vele, hogy ehhez a filmhez annyira nem illene a giccses, nyálas befejezés, és nem tagadom, Christina (Michelle Monaghan) szerepét teljesen feleslegesnek találtam. Csak azért kellett, mert minden egyes filmben össze kell hozni egy nőt Jake-kel…

Ellenben ott volt Goodwin százados (Vera Farmiga), aki viszont felettébb jól játszotta a rá osztott szerepet, nekem nagyon tetszett, teljesen meg vagyok vele elégedve. A végén pedig egyenesen tiszteltem azért, amiért szembeszállt a főnőkével, és beteljesítette az ígéretét. Vele jobban el tudtam volna képzelni Coltert, még úgyis, ahogyan feküdt abban a kapszulában (megrázó képkockák voltak…).

Mindent összevetve, és mivel fáradtságom miatt nem is tudnék most nagyon mit írni, a lényeg, hogy én 10/9-et adnék, az 1 mínusz is azért van, mert a végét egy kicsit eltúlozták, és mert egy-két dolgot megváltoztatnék a filmen, ha tehetném. :)

Egyébként mindenkinek nagyon ajánlom, és véleményekkel traktáljatok nagyon nyugodtan! Érdekelnének a meglátásaitok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése