2012. november 19., hétfő

Sex and the City ~ Szex és New York



Sex and the City ~ Szex és New York (sorozat /1998-2004/ és filmek)


Fú, hol is kezdjem? Nos, talán az elején. :) Na, nem kell megijedni, nem vagyok ennyire elveszve, csak most hirtelen nem tudtam, mivel is indítsak, ugyanis ennek a sorozatnak elég kacifántos úton kezdtem neki.

Először láttam az 1. film második felét, amit nem érettem, de sokáig nem éreztem késztetést, hogy megnézzem. Aztán egy idő után (HBO-n elég sokat játszották egy időben), mikor már nem érettem, hogyan lehet az, hogy egyszer utálja Biget, egyszer nem utálja, egyszer meg majdnem házasodnak, úgy döntöttem, hogy behozom a lemaradást, és megnézem az elejétől a végéig. Így alakult, hogy kezdtem az 1. résszel, amit rögtön követett a 2., aztán pedig a sorozat. Talán kicsit csavart, de mentségemre szolgáljon, hogy már többször is elkezdtem a sorozatot, ám valamiért nem fogott meg az első epizód.
Állíthatom, hogy nem teljes ok nélkül, ugyanis a sorozatnak kellett egy kis idő, mire felvette a szokásos ritmusát, a szokásos szereplőkkel. Amikor ez megtörtént, én is rajongóvá váltam.

Adott négy szingli, harmincas lány, akiknél hébe-hóba jelentkezik a fránya kapuzárási pánik, de alapvetően elvannak a saját bőrükben, élvezik az életet, a pasikat és a szexet.
Carrie (Sarah Jesscia Parker) elbeszélésében láthatjuk az életüket, ami rengeteg vicces, megható, idegtépő, és a legtöbb esetben élethű jelenetek színhelye. Carrie író, van egy rovata, amit erőszeretettel ír a saját, esetleg barátnői tapasztalati alapján.
Miranda, a szkeptikus ügyvédnő, aki átlagosságban két lábbal jár a földön, de olykor előfordulnak nála is elgyengülések. A sorozat folyamán megismerkedik Steve-vel, akivel később közös gyermeket vállalnak, majd összeházasodnak. Nagyon aranyosak együtt, Mirandát szeretem, annak ellenére, hogy néha azért meg tudtam volna tépni a haját. Samanta, a szexőrült, akin tényleg nagyon-nagyon-nagyon sokan végigmentek, ám a sorsát ő sem tudta befolyásolni; két olyan férfi is volt az életében, akikhez sokkal szorosabban kötődött érzelmileg, mint ő azt eredetileg akarta. Nekem személy szerint Jerry ’Smith’ Jarod a kedvencem, de Richard is sármos volt. Charlotte, az örök álmodozó, de azért közel sem ártatlan szűzies lányka. Neki is jó pár férfival volt dolga, még egy nagyon gyatra házasságot is kötött, mire végre rátalált a Szőke Hercegre, aki esetében fényesen kopasz. :) Harryvel a házasság után problémáik adódtak a gyermekvállalással, de a végén velük is minden rendbe jött.
És végül a főszereplőnk, a sokak szerint nem túl szép arcú Sarah, vagyis Carrie. Megmondom őszintén, nem túlzottan kedveltem SJP-t a sorozat előtt, de a végére egészen megszerettem. Carrie vicces, okos, elragadó lány, akinek két igaz szerelme volt: Aiden és Mr. Big. Természetesen a kevésbé tökéletes Big mellett köt ki, noha én inkább Aiden párti voltam és vagyok. De hát semmi sem tökéletes, a szívnek pedig nem lehet parancsolni, nem igaz? :)


 A sorozat ott marad abba, hogy mindenki nagyon boldog, Carrie és Big egymásra talált a csodaszép Párizsban, Miranda Steve-vel neveli a kis vörös Bradyt, Samanta elfogadta, hogy szerelmes Smith-be, Charlotte és Harry pedig megkapják a régóta vágyott kislányukat Kínából.

Sey and the City (2008) 

Az első film pedig pontosan itt folytatódik. Eleinte ragyogás, boldogság sunshine and happiness, ám a közepe felé kissé lelohad a jókedv, miután Mr. Bigünk megijed az újabb házasságától. Carrie totálisan kiborul, szerintem kissé túldramatizálja a helyzetet, tekintve, hogy például Miranda min megy keresztül (megcsalja a férje), és Samanta mint ment keresztül (mellrák), így kissé soknak érzem ezt a letargiát és magába fordulást, ugyanakkor hihető, mert igenis vannak ilyen emberek, akik túl-túldramatizálnak dolgokat. Carrie és igazából Charlotte is pont ilyen.
Elmennek a nászútnak tervezett Mexióba, Charlotte összeszarja magát, de végtére is Carrie magához tér, és a Miranda&Samanta páros hatására visszaköltözhet hőn szeretett lakásába. A sok nászajándék és bedobozolt cuccok között Carrie úgy dönt, felvesz egy személyi asszisztenst, a St. Louisból érkezett Szent Louis-t, a vagány fekete csajszit, aki sokat segít Carrie-nek. Számomra nagyon szimpatikus karakter. Zajlik az élet, Charlotte csodával határos módon teherbe esik, Miranda megbocsát Steve-nek, Samanta elhagyja Smith-t, hogy újra önmagát szerethesse a legjobban, és végül természetesen Carrie és Big is kibékülnek. A happy end garantálva van, egy esküvővel zárunk, majd a négy csaj visítva egymás nyakába borulnak.

Sex and the City (2010) 


A második film pár évvel az első után folytatódik, és természetesen a cukormáz újra leolvad az élet tortájáról, amit a négy lány nehezen, de végül megold a film végére. Őszinte leszek, nem tudnék választani kedvencet, mert mindegyiken jókat nevettem vagy épp meghatottan pislogtam, nálam elérte a sorozat szintjét.
A legeslegjobb rész természetesen Abu Dhabiban kezdődik, ahova kijutnak a csajok. Koszt és kvártély egy kastélyszerű hotelben… Irigylésre méltó, ők pedig ki is használják. Charlotte kiakad a családja miatt, Samantát letartóztatják közszeméremsértésért, Carrie pedig megcsalja a férjét az exével, akit annak idején a férjével csalta meg. Kicsit sem bonya, igaz? :) Egyedül Miranda élete áll nagyjából a helyén, miután az elején végre felmond és a családjával foglalkozik.

Alapvetően aranyos és szerethető történet, igazán csajos, de szerintem a fiúk is megnézhetik, nem kapnak fluffmérgezést.
Egyetlen kivetnivalóm van, az pedig ez a minden tűzön-vízen át tartó, kiolthatatlan barátság a négy lány között. Ilyen sajnos nincs a valóéletben. Bárcsak lenne! De az embernek egy idő után fontosabb a család, a munka, a karrier, az új pasi, stb., stb., mint az, hogy a barátnőkkel legyen. Ettől függetlenül, vagy talán pont ezért, jó nézni őket, hogy minden vitatkozás, veszekedés és sértődés ellenére, mindig kibékülnek, és tudják folytatni tiszta lappal. Sajnos ez az én életemben nem így van. Talán nincs is olyan, hogy igazi barátnő. Elvesztettem nem is egy barátnőt, és valószínűleg még sokat el is fogok. Az emberek könnyelműen dobálóznak a „barát” és „barátnő” szóval; én viszont már huszonkét évesen megtanultam, hogy ezek nem barátnők. Ezek volt osztálytársak, munkatársak, innen-onnan megismert lányok/fiúk, DE NEM BARÁTOK!


Tetszett: A rengeteg igazság, ami elhangzik, hogy ki lehet kapcsolódni a sorozattal, hogy ellazít és szórakoztat.
Nem tetszett: Az eleje egyáltalán nem tetszik. Jó pár részt meg kell nézni ahhoz, hogy elnyerje a tetszésünket a sorozat. Ja, és rettentő rövidek a részek!
Kedvenc jelenet: Az, amikor Carrie elpukizza magát, és zavarában eltűz haza, és ott visszagondol rá. Az a hang! :D Imádtam, mindig képes vagyok szakadni rajta.
Kedvenc karakter: Miranda és Smith (nem azért, mert helyes, hanem azért, mert helyes, ÉS mégis képes volt lehorgonyozni!)
Idézet: Rengeteg van, ez a sorozat igazi idézet-kánaán lehetne, és szerintem az évek előrehaladtával már mások fognak jobban tetszeni, de most ezek azok, amik jellemzőek az életemre, a helyzetemre, meg úgy mindenre, ami velem kapcsolatos.

„Fiatalon az embert nem érdekli más, csak a buli. Aztán felnövünk és óvatosak leszünk, nehogy megszakadjon egy ív vagy a szívünk. Ugrás előtt körülnézünk, és előfordul, hogy nem ugrunk le, mert nincs, aki elkapjon minket. Az életben nincs biztonsági háló. Mikor ér véget a buli? Mikor kezdődött a félelem?”

„Még ha meg is tud bocsátani egymásnak két ember, vajon el tudják felejteni mindazt, ami történt? És meg tudunk igazán bocsátani, ha nem tudunk felejteni?”

„Aznap este a reményről elmélkedtem. Talán butaság optimistának lenni. Talán a pesszimizmus olyan, mint a hidratáló krém. Nap mint nap használnunk kell, különben hogy állunk talpra, ha a valóság szétzúz mindent, amiben hittünk? És a szerelem, bárki bármit is mond, nem mindenható. A remény olyan drog, amiről le kell szoknunk, vagy ez tart minket életben? Mi rossz van abban, ha bizakodunk?”

IMDb elérhetőségek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése