2012. november 7., szerda

The Hunger Games ~ Az éhezők viadala (2012)


The Hunger Games ~ Az éhezők viadala (2012)


AJÁNLAT: Először mindenki olvassa el a könyveket, és csak utána nézze meg a filmet!

Kedvenc könyvalkotásomról alig vártam, milyen filmet fognak alkotni… Nos, amit kaptam, nem elég. Nem voltam elégedett vele. Tegnap néztem meg harmadszorra. Első két alkalom egy moziban történt, ugyanis olyan szerencsésnek mondhattam magam, hogy én, aki sosem nyert sehol semmit, most egy internetes játékon, nyertem két ingyen jegyet, premier előtti vetítésre. Édesanyámmal néztük meg, hiszen ő is nagy rajongó, tehát mindenki képzelheti az örömünket. Ez nem tartott sokáig. Sajnos.

Kezdjük Ádámtól és Évától, hiszen tulajdonképpen a bajom elég kicsinyes, mégsem tudok elvonatkoztatni tőle. A kamerázás valami iszonyatos lett, a film végére szabályosan a hányinger kerülgetett. Nem a megszokott, stabil képeket mutatták nekünk, hanem bele-belevetettek olyan „mi magunk kamerázunk” effekteket, amitől az egész remegett, összevissza sodródott, stb., stb.. Nagyon-nagyon nem találták el, és roppantmód bízom benne, hogy a következő részt nem ezzel a módszerrel filmezik.
Ám, ha ettől megpróbálok elvonatkoztatni, akkor is bennem marad a kétség.

Próbáltam külső szemlélőként nézni, és rájöttem, hogyha valaki nem olvasta a könyvet, az nem fogja megszeretni a filmet. Gyors és elkapkodott lett, nem lettek kibontva fontos dolgok (Rue és Katniss kapcsolata, hogy azért nem olyan könnyen ment a barátkozás, hogy nem feltétlenül bízott Peetában; az eset, amikor a kenyérrel megszánta és a szerelmükre sem fordítottak elég figyelmet, hogy valóban megtudjuk, Peeta érzései komolyak stb..). Helyette belekerültek lényegtelen sallangok, ugyanakkor olyan részek is, amik ugyan a könyvben nem voltak bent, viszont nem okoztak kárt. Ezek a részek a Snow (elnök) és Seneca (játékmester) jelenetek, vagy az irányító központban zajlódó képkockák, arról, hogy miért is támadtak Katnissra tűzbombákkal. Utólag teljesen logikusnak tartom, hogy azért, mert közeledett az Aréna határához, de a könyvben például nem értettem; vagyis azt hittem, hogy csak unatkoztak.


Összesítve azt hiszem, elmondható, hogy annyira nem lett elrontva, mégis bántó, hogy aki érteni akarja az egészet, annak el kell olvasnia, mert így csak egy kisebb-nagyobb kavarodás, egy felületes kis történetecske marad meg az emberben. Ennek nem örülök, mert nem tudom ugyan, de szerintem nem sok rajongó lett a filmnek köszönhetően.

A tartalmat, meg hogy miről is szól pontosan a film, nem írom le, mert az előzőekben a könyvet elemeztem, amiben végül is minden elmondtam.
A lényeg, hogy 24 gyerek öli egymást, egészen addig, amíg Katniss nem kerül képbe. Katniss Everdeen egy nehéz természetű, de alapvetően szerintem szerethető karakter. Tetszik a gondolkodása – amit ugye a könyvekben ismerhetünk meg – és a logikája. Jennifer Laurence-szel kapcsolatban fenntartásaim voltak, de úgy gondolom, hogy jól kivitelezte a szkeptikus Katnisst. Peeta is olyan lett, mint képzeltem, de szívemhez mégis Gale drága áll közel. Liam jól játszotta őt, és igencsak bánom, hogy a harmadik részben úgy el lett fuserálva a sorsa. Ettől függetlenül alig várom, hogyan filmesítik meg azt a részt is.

Egyszóval és végszóval: jöjjön a következő rész! A futótűz a kedvencem a három kötet közül, így bízom benne, hogy nem fogják nagyon elrontani. :)


Tetszett: A könyvben nem látott jelenetek és maga a hangulat.
Nem tetszett: A kamerázás… Fú, borzalom!
Kedvenc jelenet: Az Aratás (sorsolás). Effie nagyszerű.
Kedvenc karakter: Katniss, nálam ő a nyerő.
Idézet: „May the odds, be ever in your favor.” (Nem vagyok angolzseni sajnos, de a film feliratában így fordították le: „Sose hagyjon el benneteket a remény.”) 

1 megjegyzés:

  1. Hú, a kenyeres jelenetet én is annyira hiányoltam, csak odavágja az a kenyeret a filmet, hol is a jelentőség meg az érzelem? És igen, a vége, ami pedig a könyvben milyen jó már, így teljesen már lett. Viszont amit nagyon szerettem, hogy voltak képek a lázadásokról, én is várom a következő részt!

    VálaszTörlés