2012. november 20., kedd

Twiligt - BD part 2


Twilight - Breaking Dawn part 2 ~ Alkonyat - Hajnalhasadás 2. rész


Mindenképpen szándékozom majd írni egy nagyon szösszenetet a könyvekről és a filmekről egyaránt, de egyelőre most ehhez fűznék kommentárt, mert ezt láttam/olvastam legutóbb.

Őszinte leszek, alapvetően nem kedvelem a TW sagát, mégis kíváncsian vártam a befejező részt. Hogy miért? Mert vannak momentumok, illetve szereplők, akik miatt nem tudtam kihagyni. Ők pedig Jacob és Nessie. Rettentően kíváncsi voltam, hogyan mutatják meg nekünk a különös kapcsolatukat, de persze érdekelt az is, hogy Bella hogyan fog viselkedni vámpírként. Összességében azt hiszem, hogy az összes film együttvéve nem érdekelt annyira, mint ez a befejező rész. De ami még különösebb számomra, az az, hogy az öt filmből csak ez tetszett, de ez úgy rendesen.

Végre valahára láttuk, hogy Kristen képes másra is a nyitott szájú bámuláson kívül. Megmutatta, hogy ő azért színésznő valahol mélyen, nem pedig csak egy kirakatbábú, akit ide-oda pakolgatnak. Vámpírként azt hiszem, előtört belőle az, ami eddig nagyon is hiányzott. Ennek örültem, bár azért szégyen, hogy négy filmet enélkül vitt véghez.
Most végre láttam kiabálni, láttam dühösnek, láttam keménynek, védelmezőnek, csábítónak és cselesnek. VÉGRE! Most sem tartom jónak, sőt, még a közepesek közé sem sorolnám, de az, hogy mutatott valamit magából, kissé feljebb húzta a szememben.

Maga a történet nem minden helyen volt könyvhű, és rögtön az elején ez túlságosan is zavaró volt. Mégis miért kellett kihagyni azt a részt, hogy az egész család ott áll Bella körül, és nem merik a lánya közelébe engedni, mielőtt nem eszik, és még azután is csak nagyon nehezen, mindenféle óvintézkedésekkel? Ez nekem nagyon hiányzott.

A kis Renesmee hihetetlenül gyönyörű lett, látszott, hogy számítógépes, mégis, valami elképesztően csodálatos volt. A nagyobbacska Nessie is szépséges volt, de hiányoltam, hogy nem beszélt. Oké, tudom, a könyvben benne is van, hogy inkább a különleges érintése útján kommunikált, de itt még azt se nagyon mutatták, ergo olyannak tűnt, mint aki kuka. Persze a szépsége így is lenyűgözött. (Ellenben a későbbi, csak látomás útján látott Nessie-vel, aki nem tetszett.) Mégis, ami a legjobban fájt és hiányzott, az a Jacob és közte feszülő kapcsolat hiánya volt. Alig mutatták őket együtt, és még abban a kevéske időben is, mintha nem szólhattak volna egymáshoz. Állandóan bekavart az anyja. (A hópehelyszedésnél, a karácsonyi ajándéknál, stb..) Még megszólítani is csak egyszer szólítja meg az ő Jacobját… hát miért?!

Nos, mindezen túllépve jöttek a vámpírocskák, akiket tanúkként hívtak. Hmm… tetszettek, Zafrina volt a kedvencem, de Kate és Garett is édesek voltak. Sajnos a többiekre csak nagyon haloványan emlékszem a könyvből, majd utánajárok, de addig is, akikre emlékeztem, tetszettek.



A legizgalmasabb rész természetesen a vége volt, a Volturris felvonulás. Nagyon-nagyon kíváncsi voltam, ezt hogyan oldják meg. Láttam az előzetesben valami harcszerűséget, amitől kb. idegsokkot kaptam. A KÖNYVBEN NEM VOLT HARC! Épp ez volt a lényeg! Mondom, mi lesz itt? Hogy engedhette meg Meyer, hogy így átírják? Persze várható volt, hogy lesz valami, mert a könyvben én őszintén szólva hiányoltam ezt a részt, de nem gondoltam volna, hogy majd a filmben ezt bepótolják. De megtették. Még hozzá nagyon ötletesen, amivel minden könyvmániás elégedett lehet. Persze már az elején lehetett sejteni, hogy ez csak a vízió, hiszen az képtelenség, hogy Carlisle meghal, mégis fenomenálisan megjelenítették a harcjelenetet. Nagyon szerettem, noha sajnáltam a meghalt farkasokat (Leah és Seth?), és azt a kevés vámpírt, akiket megszerettem. Jacob és Nessie menekülése is bejött, itt legalább láttam, hogy kapcsolatban vannak. Na meg persze Edward és Bella küzdése is abban a jelenetben, mikor Arót semmisítik meg.

Összességében tetszett a film, a lényegesebb dolgok benne voltak, és most így a 2. rész megtekintése után azt mondom, hogy elfért az a két film. Az első ugyan halál unalom és vontatás volt, ám a másodikban mindent ki tudtak fejteni, amihez talán egy két órás film másik fele nem lett volna elég.

Ajánlom mindenkinek megnézésre, tetszhet úgyis, hogy nem láttál belőle egyetlen részt sem, mert a barátnőm, akit elráncigáltam, ebben a cipőben járt, ő csak a 4/2-t látta, mégis azt mondta, hogy jó volt, bár kissé hiányos (amit én igyekeztem neki bepótolni).



Tetszett: Hogy nem untam magam rajta, mert tudtak újat mutatni. Végre pörögtek az események!
Nem tetszett: Az, hogy a Jacob-Nessie jelenetek kegyetlenül le lettek redukálva. Miért?
Kedvenc jelenet: A harcjelenet, amit kihagytak a könyvben, pedig ott is hiányzott, de legalább itt be lett pótolva. Ügyes!
Kedvenc karakter: Jacob, egyértelmű, hihetetlenül cuki volt, amikor bevallotta, hogy megtörtént a bevésődés. :)
Idézet: Ehhez újra meg kell néznem a filmet, mert most a képvilágra és magára a történetre voltam rákattanva. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése