2012. november 20., kedd

Water for the Elephant ~ Vizet az elefántnak

Water for the elephant ~ Vizet az elefántnak (2011)


Nem, nem kattantam rá az Alkonyat saga szereplőinek a filmjeire, egyszerűen csak pont úgy jött ki a lépés, hogy érdekeltek a filmek. Már régóta a porosodik nálam a film, de eddig még nem volt kedvem megnézni. Talán most sem lett volna, ha nem mentem volna el a Fővárosi Nagycirkuszba, és utána közvetlenül nem kapcsolom be a HBO-t, ahol pont ez a film ment. Természetesen nem néztem végig, mert nem szeretem a szinkronos filmeket, csak akkor nézem magyarul, ha nagyon muszáj, így adódott, hogy ma tekintettem meg a feliratos verziót.
Nos, nem tudtam, miről szól, ezért nem számítottam valami nagy filmre, és igazából nem is kaptam azt. Mégis azt mondom, hogy tetszett.

Kezdődik az állatorvosnak tanult Jacob Jankowskival, akinek miután meghalnak a szülei, vándorútra indul egy nagyvárosba, hogy ott dolgozhasson. A síneken indul útnak, és épp mikor megpihen, meghall egy közeledő vonatot. Gondol egyet és felpattan rá, onnantól pedig belecsöppenünk a cirkuszi életbe, ami néha varázslatos, néha viszont kegyetlen.

Természetesen beleszeret a főmufti feleségébe, Marlena-ba, miközben próbálja megóvni a főattrakciót, Rosie-t, az elefántot.

Maga a film egy kis drámás szerelem, belecsomagolva a látványos cirkuszi mutatványokba. Sajnos nem sok előadót látunk, igazából az elefántnak van szerepe, aki viszont csodálatosan teljesít. (Különben tudni kell rólam, hogy nagyon szeretem az állatokat, főleg, ha azok még filmben is szerepelnek.)



Nem sok meglepő esemény történik, hiszen valljuk be, már a legelső pillanattól lehet tudni, hogy Marlena belemegy Jacob ajánlatába, és összejönnek, mégis végig reménykedek, hogy talán máshogyan történik. A vége nekem túl sok lett. Mintha túlcukrozták volna a tortát. Sok, nagyon sok. A boldogan éltek, míg meg nem haltak… nekem ez nem túl valóságos egy olyan nőtől, aki begyöpösödött az életébe.

Ennek ellenére azért ajánlom megnézésére, mert vannak benne nagyon aranyos jelenetek, ügyes és cuki állatok, egy felettébb kedvelhető elefáni, és tényleg kikapcsol arra a közel két órára.

Robert Patisszon... khm, bocsánat Pattinson nálam nem került bele a top100-as pasik közé, egyáltalán nem tetszik, és sajnos nem is túl jó színész. Ebben a filmben mindenesetre nem alakított olyan nagyon rosszul, mint például az Alkonyat filmekben.

A show-t mégis Reese Whiterspoon vitte, akit én nagyon szeretek, és most is adta a megszokott tökéletest. Jó formában volt a 36 éves színésznő, tetszett.



Tetszett: A cirkuszi hangulat.
Nem tetszett: Amikor bántották Rosie-t… ja, és nem tetszett, mikor meghalt a törpepasi.
Kedvenc jelenet: Rosie ügyeskedése.
Kedvenc karakter: Rosie, az elefánt --- egyértelmű. :)
Idézet: „– Be fog kerülni a rekordok könyvébe: „A legöregebb ember, aki valaha utazott egy cirkusszal.” – Én nem elutazok. Én hazamegyek.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése